Samsonite: a 111 éves örökség és folyamatos innováció a sikerrecept – brandelemzés
Samsonite – az első márka, ami eszedbe jut, ha bőröndről van szó, ugye? Nem véletlenül, hiszen 111 éves …
Vizuális megjelenés, vizuális kommunikáció – ezt mondjuk egy márka megjelenésére, azonosítjuk az arculattal, de a minket körülvevő környezetre, a világunkra ugyanúgy vonatkozik.
Ez nekem már önmagában érdekes és inspiráló. De ami igazán csodálattal tölt el, az az, hogy a nem kézzelfoghatót is láthatóvá lehet tenni.
Ezt tesszük minden egyes alkalommal, mikor arculatot tervezünk.
És ezt teszik a képzőművészek, amióta csak megjelentek az első barlangrajzok.
Amikor történik valami örömteli esemény vagy egy sokkoló tragédia, akkor művészek ezrei próbálják vizuálisan megjelenítve felfoghatóvá, feldolgozhatóvá tenni egy-egy alkotásuk által.
1993. május 27-e éjjel az Uffizi képtár mögötti szűk sikátorban a szicíliai maffia, a Cosa Nostra egy időzített bombát helyezett el. Később ez 5 ember halálát okozta, s több ház dőlt össze. De súlyos károkat okozott a múzeumban és a benne kiállított műalkotások jó részében is.
A merénylet színhelyén egy emléktábla és Andrea Roggi által készített Albero della pace, vagyis a A béke fája című, a megbékélést szimbolizáló szobor emlékeztet a tragikus eseményre.
A szűk kis utcában álló, méreteivel és látványával igencsak feltűnő alkotást nem lehet nem észre venni és nem lehet nem odamenni. Egyszerűen behúz.
Az egykor tökéletes, de már széttört gömbből sarjadó fa pedig sokféle asszociációt hozhat elő.
A vizuális leképezésben ez az egyik legizgalmasabb lehetőség.